Marij Striekwold is vanaf het eerste uur, als projectleider, betrokken bij De Netwerkplaats. Marij is een bekend gezicht in De Achterhoek bij innovatieve (maakindustrie)bedrijven. Marij werkt aan diverse projecten in opdracht van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en zorgt binnen de Netwerkplaats voor de verbinding tussen de HAN en het midden- en kleinbedrijf in de regio Achterhoek. Als projectleider van de Innovatiehubs Achterhoek en de Liemers heeft Marij een enorm netwerk opgebouwd en weet zij als geen ander wat de regio te bieden heeft!
Sander Berendsen is oprichter van De Netwerkplaats en verantwoordelijk voor het leerontwerp. Sander is verbonden aan ROC Graafschap College. Zijn interesse gaat uit naar betekenisvol leren op de grenzen van onderwijs en arbeidsmarkt. Sander is docent-onderzoeker en auteur van de methodiek: 'Leren van verhalen'. Samen met Marij leidt hij De Netwerkplaats. Daarnaast leidt hij toekomstige leraren op aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Jorik te Kaat is als kernteamlid verbonden aan de Netwerkplaats als vertegenwoordiger vanuit Paraat Scholen (primair onderwijs) Jorik gaat zich het komende jaar bezighouden met het verbinden van experts en ervaringsdeskundigen uit het bedrijfsleven aan de Paraatscholen. Jorik gaat ervoor zorgen dat kinderen niet alleen leren in het klaslokaal, maar juist erbuiten als betrokken ontdekkers. Jorik heeft met het Netwerkplaatsproject: 'Een school voor Willy Wortels' en 'De kansenpakkerij' laten zien hoe de buitenwereld naar binnen gehaald kan worden en de kinderen van Paraat Scholen naar buiten. Jorik werkt, naast de Netwerkplaats, als leerkracht op basisschool De Woelwaters in Ulft.
Martin Stor is een innovator, ontwerper en een verbinder in de regio Achterhoek met als rode draad: technologie en kennisoverdracht. Martin is is lid van de 8RHK thematafel Smart Werken en Innovatie en begeleidt bedrijven in de transitie van veranderende klantvragen en nieuwe technologieën. Martin begeleidt learning communities tussen bedrijven en is de spin in het web tussen innovatieve bedrijven en het onderwijs. Martin is verbonden aan CIVON innovatiecentrum en werkt als ZZP-er aan verschillende innovatieve projecten in de regio. Bij De Netwerkplaats is Martin betrokken bij het leerontwerp en het onderzoeksproject: 'Teaming in de tussenruimte' en maakt hij AI toegankelijk voor kinderen en jongeren in het reguliere onderwijs.
De reflectieve denktank van De Netwerkplaats bestaat uit Paraat Scholen bestuurder Marjolein Wenting, HAN
leading lector Maarten van Gils en uit Graafschap College directeuren Anke Visser en Tekla van Marle.